EDUKACINIAI PAGYVENUSIŲ ŽMONIŲ POREIKIAI GLOBOS NAMUOSE 10
Dešimta dalis apie pagyvenusių žmonių edukacinius poreikius darbe nėra nuobodi, nes kalbama apie atliktus tyrimus, kurie leidžia daryti išvadas.
DSTI atliktas tyrimas Vyresnio amžiaus Lietuvos gyventojų poreikiai užimtumo, švietimo ir kultūros srityse parodė, kad kaupti žinias, tobulinti kvalifikaciją yra motyvuoti palyginti nedaug apklaustųjų. Kaip galimą patrauklų, neįpareigojantį užsiėmimą rinktųsi žymiai daugiau vyresnio amžiaus žmonių. Tai 85,9% visų norinčiųjų mokytis, arba 14,0% Lietuvos senjorų. Tokių dalis mažėja didėjant respondentų amžiui, jų dalis tiesiogiai susijusi su gyvenamosios vietovės dydžiu. Didžiuosiuose miestuose norinčių pasimokyti dalis (18,4%) yra beveik dvigubai didesnė nei kaimuose (9,7%). Tokių gana daug tarp užsiimančių individualia veikla dirbančiųjų. Dažniausiai pasimokyti pageidauja asmenys su aukštuoju išsilavinimu. Tokių yra net 30,2%. Nemažai pageidaujančių mokytis ir tarp senjorų su aukštesniuoju išsilavinimu (18,2%).
Daugiau yra norinčių pasimokyti ne konkrečios profesijos, o to, kas padėtų respondentams įgyvendinti savo sumanymus. Tokių yra beveik 16% tarp visų norinčių pasimokyti. Dažniausiai vyresnių žmonių pageidaujami mokymosi užsiėmimai – tai kompiuterinio raštingumo ir užsienio kalbų kursai. Juos vyresni žmonės rinktųsi dėl to, kad šio pobūdžio gebėjimai padėtų jiems įgyvendinti asmeninius sumanymus.
Vyresniems žmonėms aktualūs ir kitų bendrųjų gebėjimų ugdymo kursai – tai pirmiausia paskaitos apie kultūrą ir meną. Kultūros supratimas – įvairių kūrybinių idėjų, patirties ir emocijų išraiškų įvairioje terpėje, įskaitant muziką, scenos meną, literatūrą ir vizualinį meną, svarbos suvokimas – yra reikšminga asmens bendrojo išsilavinimo dalis. Tyrimo duomenys rodo, kad išsilavinimo spragą šioje srityje jaučia ir ją norėtų užpildyti apie 1% senjorų.
Vyresniame amžiuje aktualesnės tampa sveikatos išsaugojimo problemos. Daug senjorų pageidautų įgyti daugiau žinių sveikos gyvensenos temomis.
Kaip ir bet kurio amžiaus žmonės, senjorai domisi psichologijos klausimais. Jiems būtų tikslinga parengti asmenybės tipologijos, neverbalinės komunikacijos, bendravimo psichologijos pažintinius kursus. Galbūt vyresniems žmonėms taip pat būtų aktualūs šeimos psichologijos, raidos psichologijos, pedagoginės psichologijos klausimai.
11 dalis.
Jau dešimtoji darbo dalis patalpinta tą pačią dieną: 2015-03-05