EDUKACINIAI PAGYVENUSIŲ ŽMONIŲ POREIKIAI GLOBOS NAMUOSE 12

EDUKACINIAI PAGYVENUSIŲ ŽMONIŲ POREIKIAI GLOBOS NAMUOSE 12

2.3. Pagyvenusių žmonių edukacinių poreikių aktyvinimo galimybės

Pagyvenusiam asmeniui, kaip ir visiems žmonėms, reikia žinoti, kad jis yra kažko vertas, kad jis gali spręsti užduotis, susidoroti su jam keliamais reikalavimais. Jam svarbu žinoti, kad tai, ką jis daro, yra vertinama ir pripažįstama kitų. Tokie asmenys, kurių pagarbos ir pripažinimo poreikis yra ignoruojamas, dažnai linkę save vertinti labai žemai.
Edukacinių poreikių tenkinimą sąlygoja daugelis veiksnių grupių, kurios lemia jo rezultatų efektyvumą, žadinančių motyvaciją. Apibendrinant mokslininkų mintis apie mokymosi veiksnius, galima juos suskirstyti į tris pagrindines grupes: psichologiniai veiksniai, siejami su asmenybės ypatumais; pedagoginiai veiksniai, apimantys edukacinių poreikių tenkinimo procesą; socialiniai veiksniai (socialinė aplinka, ekonominės ir kultūrinės sąlygos, tradicijos, dvasinio gyvenimo poreikiai), formuojantys besimokančiųjų interesus, nuostatas ir vertybes.
Analizuojant pagyvenusių žmonių edukacinių poreikių aktyvinimo galimybes verta apžvelgti motyvacijos teorijas, įsigilinti į priežastis, kurios skatina žmogų veikti ir ieškoti atsakymo į klausimą, kodėl jis taip elgiasi. Motyvacijos teorijas sieja bendras požiūris į tai, kad svarbiausias vaidmuo asmens veikloje ir elgesyje tenka jo žinojimui, kas jam svarbu, bei aplinkybėms, kuriose jis gyvena ir mokosi. Poreikių motyvacija kyla, kai individas pajunta materialinių, biologinių, socialinių ar dvasinių priemonių trūkumą ir stengiasi jį šalinti. Pagyvenusius žmones stipriausiai motyvuoja patirta sėkmė ir pasiekti efektyvūs rezultatai tenkinant edukacinius poreikius.
Pagyvenusių žmonių edukacinių poreikių tenkinimo motyvacijos lygį lemia vidiniai ir išoriniai veiksniai. Motyvuojantys vidiniai veiksniai – tai poreikio svarba, interesų gilumas, požiūris į mokymosi objektą, nuostata, kokią vietą mokymosi objektas užima gyvenimo vertybių tarpe, ketinimai, individualios asmens savybės. Išoriniai veiksniai – kitų asmenų poveikis, edukacinio poreikio patrauklumas bei reikšmingumas asmeniniame individo gyvenime, jį supanti socialinė aplinka ir edukacinio poreikio tenkinimo galimybės. Pirminiai veiksniai – įdomumas, smalsumas, žingeidumas, patirtos sėkmės džiaugsmas. Antriniai veiksniai – apdovanojimas, noras suteikti kam nors džiaugsmo, būti naudingu.

11 dalis.

13 dalis.

Dar viena darbo dalis patalpinta: 2015-03-08