EDUKACINIAI PAGYVENUSIŲ ŽMONIŲ POREIKIAI GLOBOS NAMUOSE 2

EDUKACINIAI PAGYVENUSIŲ ŽMONIŲ POREIKIAI GLOBOS NAMUOSE 2

Daugelis žino, kad yra pagyvenusių žmonių globos namai, bet nė vienas neįsivaizduoja kokie yra jų poreikiai.

Mokslinės problemos ištirtumas. Gyventojų mokymosi poreikių tyrimai nėra nauja pasaulyje: 1995 metais Europos mokymosi per visą gyvenimą iniciatyvos asociacija (ELLI) atliko žvalgomąjį mokymosi tyrimą mažose kompanijose (Longworth, 1999); Carp, Peterson ir Roelfs (1974) tyrinėjo suaugusiųjų mokymosi poreikius. Lietuvoje panašus tyrimas vykdytas 2001 m. (Merkys, 2002), atskleidžiant Kauno miesto gyventoju edukacinius interesus ir poreikius, Butkevičienė ir Luobikienė (2003) tyrinėjo priežastis, sąlygojančias suaugusiųjų įsitraukimą į formalųjį mokymosi procesą. Visą gyvenimą trunkančio mokymosi klausimai, gyventojų mokymosi poreikių klausimai nagrinėjami Beresnevičienės (1995), Jucevičienės (2001) darbuose. Tačiau apie pagyvenusių žmonių edukacinius poreikius globos namuose darbo autorė rado tik keletą atliktų tyrimų. Bendruosius žmogaus poreikius nagrinėjo daugelis mokslininkų (Ch. Towle, A. Maslow, C. Alderfer) ir kūrė savas poreikių teorijas. Darbo ir socialinių tyrimų instituto (DSTI) 2006 m. atlikto mokslinio tyrimo Vyresnio amžiaus Lietuvos gyventojų poreikiai užimtumo, švietimo ir kultūros srityse, kuriame dalyvavo du tūkstančiai vyresnių nei 60 metų asmenų, duomenys patvirtina, kad, nepaisant taikomų priemonių, užimtumo bei dalyvavimo švietimo procese problema lieka aktuali šios amžiaus grupės Lietuvos gyventojams. Vadinasi, „Edukaciniai pagyvenusių žmonių poreikiai globos namuose“ – tai nauja ir aktuali tema, kurią ištyrus būtų galima suformuluoti pagyvenusių žmonių edukacinių poreikių tenkinimo strategijas ir taip pagerinti bei suaktyvinti jų gyvenimą globos namuose.
Kursinio darbo objektas – edukaciniai pagyvenusių žmonių poreikiai globos namuose.
Kursinio darbo tikslas – teoriškai išanalizuoti pagyvenusių žmonių edukacinių poreikių tenkinimo galimybes globos namuose.
Iškeltam tikslui pasiekti formuluojami uždaviniai:
1. Išanalizuoti edukacinių poreikių sampratą;
2. Aptarti edukacinių poreikių nustatymo tvarką;
3. Supažindinti su pagyvenusių žmonių edukacinių poreikių tenkinimo galimybėmis.

Kursinio darbo metodai: teorinės analizės metodu nagrinėjama mokslinė didaktinė literatūra, siekiant aptarti edukacinių poreikių sampratą ir jų nustatymo tvarką bei supažindinti su pagyvenusių žmonių edukacinių poreikių tenkinimo galimybėmis.
Darbo struktūra. Kursinį darbą sudaro turinys, įvadas, dvi dalys. Po antrosios dalies yra suformuluojamos viso darbo išvados.

1 dalis (pradžia).

3 dalis.

Viena darbo dalis įkelta: 2015-03-05